משלוח חינם בקנייה מעל 249 ₪!
קנו עכשיו “גיפט קארד” של סבבה קידס לחברים ולמשפחה! הקליקו כאן!

טכנולוגיה נגד משחקי חברה למשפחה – סבבה קידס

יעילות המשחקים מול המסכים

מחקרים רבים מצביעים על הקשר שבין משחקים לבין פיתוח יכולות חשיבה, תכנון, תקשורת, דמיון, זיכרון ויצירתיות אצל ילדים.
אולם נדמה שבימינו, צעצועים “אנלוגיים” ומשחקי דמיון ממלאים זמן מועט מאוד, אם בכלל, בחיי הקטנים שלנו.
אז מה למעשה הם מפסידים (וגם אנחנו)? ואיך אפשר לשנות את המצב?

משחקי לוח מסייעים בראייה מערכתית, הבנת גבולות וכללים והפנמתם, משחקי קלפים מלמדים זריזות, חשבון ומחשבה מהירה, משחקי בובות מאפשרים לתרגל מיומנויות חברתיות ורגשיות – והרשימה עוד ארוכה. אם נחשוב על המכנה המשותף לכל המשחקים, נמצא שהם מחייבים את המשתתפים בהם למעורבות פעילה וביטוי עצמי, ומעוררים מוטיבציה לפתרון בעיות בצורה יצירתית. נשמע לא רע בתור הכנה לחיים, נכון? וכאן טמון גם טריק: משחק הוא “רק משחק” ולא החיים עצמם, והוא מאפשר לרכוש את המיומנויות וכישורי החיים החשובים ללא חשש (או בחשש מופחת…) מכישלון.

ישנם משחקים כמו משחקי אסוציאציות, פנטזיה ודמיון, שהופכים משמעותיים אפילו יותר כשהם נחווים בשיתוף. הם מחזקים תקשורת, מקלים על יצירת קשר עם האחר, ומייצרים בסיס לדינמיקה קבוצתית בין חברים בניגד אל משחקי מחשב שמעודדים בידוד חברתי. משחקים כאלה גם עשויים לגשר על פער הדורות, כשמדובר בזמן איכות איתנו ההורים. עבורנו הם מאפשרים הצצה לעולמם הפנימי העשיר של הילדים, שאנחנו לא תמיד מכירים באופן אחר.

משחקי קופסה

הסיבות שמנינו מספיקות בהחלט כדי להבין מדוע תרפיסטים רבים, כמו פסיכולוגים של ילדים, מטפלים באמנות או מרפאים בעיסוק, משתמשים בצעצועים ובצורות משחק שונות לטיפול בבעיות בילדים. ישנו תחום בפסיכותרפיה המתמקד בתרפיה באמצעות משחק, ומבוסס על ההנחה שהחשיבה הרציונלית הדרושה להשתתפות במשחק לא חוסמת ביטויים חופשיים של רגשות כמו כעס, פחד, אשמה וקנאה, ש”בחיים האמיתיים” ילדים לא תמיד מוצאים מרחב לגיטימי לבטאם.

כיוון שהמשחק מתקיים בגבולות דמיוניים, הוא מייצר מרחב בטוח להעלאת תכנים פנימיים ורגשיים שכאלה, דרך סמלים, דמויות ועולמות רחוקים. הביטוי הרגשי הכנה הוא שמאפשר, בעבודה טיפולית, הירפאות מטראומות מוקדמות והתמודדות עם חרדות, ניהול כעסים ועוד ועוד.

ועכשיו כשהבנו את משמעות המשחק בחיי היקרים לנו, כיצד נוכל לעודד אותם לוותר על זמן מסך לטובת הדמיון? הגדירו “זמן משחק” שבועי שבו אתם ההורים מתחייבים לשחק בכל משחק שהילדים בוחרים, ובלבד שהוא לא כולל מסכים. למדו את הילדים, אולי דווקא כשבאים חברים, משחקים של פעם כמו סולמות ונחשים, ומשחקים שמחייבים תכנון ואינטראקציה בין המתמודדים כמו קטאן. נסו להיות יצירתיים בשעת משחק: הכינו טריוויה משפחתית או החליפו את שמות הערים במונופול לשמות מצחיקים של מקומות דמיוניים.

מחפשים משחקי חברה לכל המשפחה? אצלנו בקטלוג!

2 comments

  1. כל כך נכון!

  2. תוכן נהדר! המשך עם העבודה הטובה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

SSL קנייה בטוחהלילדים רכישה מאובטחת באתר

כל הזכויות שמורות – חנות וירטואלית – סבבה קידס צעצועים לילדים

סבבה קידס צעצועים אונליין לילדים רכישה מאובטחת באתר

דילוג לתוכן

×