משלוח חינם בקנייה מעל 249 ₪!
קנו עכשיו “גיפט קארד” של סבבה קידס לחברים ולמשפחה! הקליקו כאן!

צעצועי התפתחות לילדים: כך תעשו את זה נכון!

צעצועי התפתחות לקטנטנים

בשנה הראשונה לחייהם מבצעים תינוקות קפיצה מוטורית וקוגניטיבית מדהימה, שכמוה לא נראית בחיים הבוגרים.
בשלב זה, העולם הוא פארק שעשועים ענק, ומה שמונח לפניהם יהיה הבחירה הטבעית למשחק וחקירה.
באמצעות מיקוד ובחירה בצעצועים תואמי גיל, תוכלו להתאים את זמן המשחק המשותף לשלב ההתפתחותי, ולעודד את הבייבי שלכם לסקרנות וצמיחה.

אז קודם כל, חשוב להבין: התפתחות זה כן משחק ילדים! צורות משחק שונות מסייעות להתפתחות בכל אחד מהתחומים – מוטוריקה גסה, מוטוריקה עדינה והתפתחות שכלית. אבל אילו משחקים מפתחים כל תחום? ובאיזה גיל? ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת.
אז נתחיל.צעצועי התפתחות לתינוקות

מוטוריקה גסה – תחום ההתפתחות של יכולת תנועה וניידות. כשהקטנטן בן 5-6 חודשים יופיעו בדרך כלל סימני הזחילה הראשונים, ובגיל 9-10 חודשים לרוב כבר תרוצו אחריו בכל הבית. לשלב זה מתאימים צעצועים זזים או מתגלגלים (שנותנים פידבק במגע), הממוקמים במרחק סביר מהבייבי ומעודדים אותו להתקדם לעברם.
לאחר מכן יעבור התינוק דרך ישיבה ללא תמיכה (גיל 8-10 חודשים, ומבלי להאיץ כמובן) ועמידה (לרוב עד גיל שנה). כשהקטנטן עומד, תוכלו לעודד אותו לעשות את הצעד הבא לעבר ההליכה (ליטרלי, צעד!) באמצעות הליכונים. ההליכונים הבטוחים ביותר הם הליכוני הדחיפה, שמתחלקים להליכוני “צעד ראשון” בעלי מעצור המאט את קצב ההתקדמות, או הליכונים מהירים, לשלב שבו הפיצקי כבר בעל שיווקי משקל ויציב יחסית.

מוטוריקה העדינה – שמתייחסת לשליטה על איברי הגוף והגפיים. אצל הניו בורן, השליטה הזו קטנה עד בלתי קיימת, והאזור העצבי המפותח ביותר בגוף הוא הפה. עודדו את התינוק לחקור את העולם עם פיו, והציבו לפניו צעצועים בטוחים בעלי צורות, מרקמים וגדלים שונים. בגיל 6 חודשים, עם השיפור בתיאום בין העין ליד, הוא כבר יעביר חפצים בין ידיו (או יחזיק חפץ בכל יד ויקיש ביניהם – בהצלחה!). בגיל 9 חודשים הוא יתחיל להשתמש בכל אצבע בנפרד, וזה השלב להניח לפניו צעצועים עם לחצנים, מכסים ומנגנוני הפעלה פשוטים, שנותנים משוב אטרקטיבי (מוזיקלי למשל).

ההתפתחות השכלית – שנוגעת ליכולת ההבנה והרגש של התינוק. בשנה הראשונה לחייו האוצר שלנו לומד דרך התנסות. ממשחקי גירויים, למשל, הוא יבין שלפעולה שהוא מבצע יש תוצאה בעולם (דחיפת הצעצוע גורמת לו לנוע במרחב), ובאמצעות משחקי היעלמות (“קוקו”) ילמד שאנשים ואובייקטים ממשיכים להתקיים גם כשאינם בנמצא (אחרי הקוקו ה-20, אתם מצדכם תלמדו סבלנות מהי).

כאן עלולה להתפתח חרדת נטישה, שנשארת איתנו לעתים עד גיל שנה וחצי, ועליה אפשר להקל באמצעות “צעצוע מעבר”.
זה עובד כך: אם תדאגו שתמיד יהיה ליד הבייבי צעצוע אחד לפחות שהוא רך ונעים למגע, ייתכן שיבחר בו כדי להחליף התחושה הנעימה שמעניקה הנוכחות שלכם (במקרה כזה לנוחות של הילד יש מחיר קטן, והוא בן משפחה נוסף שיצטרף אליכם לכל מקום).

מחפשים את משחקי ההתפתחות הטובים ביותר לילד? לחצו עכשיו.

ההתפתחות השכלית כוללת גם פיתוח יכולת ההקשבה והדיבור. בהתחלה תנהלו עם הפיצקי שיחות ג’יבריש, ובסביבות גיל 9 חודשים הוא יתחיל להבין את הקשר בין הקול לבין מי שמפיק אותו. זה הזמן ליהנות מצעצועים שמלמדים איך עושות החיות השונות, מהו צליל של רכבת או מכונית, ולתרגל הפרחת נשיקות מוגזמות באוויר.

ועכשיו כשאתם יודעים מהם הצעצוע והמשחק המתאימים לכל שלב ותחום התפתחותי, נותר לכם רק להקשיב לצרכים של הבייבי, ולגרות אותם בהתמדה ובמחויבות. אחרת, איך תדעו שהוא הילד הגאון שהוא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

SSL קנייה בטוחהלילדים רכישה מאובטחת באתר

כל הזכויות שמורות – חנות וירטואלית – סבבה קידס צעצועים לילדים

סבבה קידס צעצועים אונליין לילדים רכישה מאובטחת באתר

דילוג לתוכן

×